Rasvjeta

Prvi put se počinje govoriti o važnosti svjetla u doba velikih promjena u scenografiji krajem 19. i početkom 20. stoljeća. Scenskim svjetlom se najviše bavio scenograf Adolphe Appia. Svjetlo je inače bilo prisutno u kazalištu negdje još iz razdoblja renesanse kada su se predstave počele izvoditi bez dnevne rasvjete. Uloga svjetla je tada imala samo zadatak što bolje osvijetliti pozornicu. Drugačija scenska rješenja krajem 19. stoljeća daju arhitekti koji imaju novo shvaćanje prostora.

– Preuzeto sa Teodora Vigato, UDK: 792.071 NIŽIĆ, I.

 

 

 


 

U zadnjoj četvrtini 20. stoljeća javljaju se mnoge tehničke mogućnosti osvjetljenja i tiska se velik broj priručnika koji daju konkretne upute za postavljanje svjetla. To je ujedno i vrijeme kada su se dizajneri svjetla,  počeli prihvaćati kao umjetnici.

Scenskim svjetlom se najbolje uspostavlja komunikacija i stvara atmosfera kojom se utječe na osjećaje publike (Reid: 1996, 3), s druge strane magija scenske rasvjete ne sastoji se samo u igri vizualnih privida, nego u stvaranju izvjesnih psiholoških vrijednosti koje je teško odrediti.

 

 


 

 

Svjetlom se na pozornici preobražavaju predmeti i prostor. Svjetlosni efekti u pravim rukama mogu stvoriti magične trenutke i uljepšati čarolije svih Vaših događanja – od koncerata, otvorenja izložbi, proslave vjenčanja, rođendana, obljetnica…. mogućnostima nema kraja. Za sve Vaše želje možete nam se obratiti i u dogovoru sa Vama pronaći ćemo unikatnu svjetlosnu čaroliju.

 

 


 

 

 

 

46
*
Koncertna rasvjeta
42
44
41
33
45
*
Rasvjeta za vjenčanja
1111
52